09-02-2011

eind reflectie

roel
De samenwerking binnen de groep ging erg goed. We gingen snel door het boek heen en overlegde goed. We hebben hard ons best gedaan maar het was een best groot project. Vooral het aantal creatieve opdrachten maakte dat we ons kapot werkte. Het project was op zich wel leuk en ook het boek was achteraf toch leuk, maar het was echt te veel. Vooral de creatieve opdrachten vond ik erg overdreven. Kinderen uit de 1e en 2e klas hebben tijd voor toneelstukjes en marquete's maar daar zijn wij naar mijn mening toch echt over heen gegroeid. We werken en hebben per dag maar een bepaalde tijd voor huiswerk en uw opdracht vergde teveel tijd. Maar al met al waren het best leuke opdrachten.

anne-milou
Het boek vond ik niet zo leuk. Pas aan het eind van het boek snap je alle bedoelingen. In het begin gaat het over een man die in Egypte zit, dat stukje snapte ik helemaal niet en toen had ik ook geen zin meer om verder te lezen. Pas later merk je dat dat stukje nodig was om de rest van het boek te snappen. Maar ik vond het lastig om door het boek heen te komen, omdat er meer van dat soort rare stukjes in het boek zaten.
Ik vind dat wij het beste groepje van de klas hadden. We hadden alle drie het boek vrij snel uit en konden dus snel beginnen aan de blogspot posten. We hebben ook snel de posten verdeeld over ons drie en elkaar geholpen als dat nodig was. Alleen de opdrachten waren lang en moeilijk en daarom zijn we er lang mee bezig geweest. Daarom moesten de vijf creatieve opdrachten op het laatst nog snel gebeuren. Ik vond het ook wel lastig om een creatieve opdracht te verzinnen. Ik vind het wel leuk om een creatieve opdracht te doen, zoals een nieuwe kaft, gedicht of een nieuw einde te maken, maar ik vind het wel lastig om zelf dingen te verzinnen waarmee je niet raar op de site komt te staan. Ik ben tevreden over de samenwerking en over mijn eigen inbreng. De volgende keer zou ik alleen eerder beginnen met de creatieve opdrachten, omdat alles op het eind niet echt fijn was.

pem
Ik vond het boek niet zo heel erg leuk. Het verhaal was moeilijk te volgen en er kwamen steeds plotseling stukjes in die niet met het verhaal te maken hadden. Dit maakte het boek moeilijk te begrijpen.
Ik vond het geen leuke opdracht. Het was veel te groot. Op het eind zijn we best in tijdnoot gekomen omdat we er achter kwamen dat we ook nog vijf creatieve opdrachten moesten bedenken. We hadden geluk dat er twee opdrachten weg vielen omdat we niet naar de tweede bijeenkomst zijn gegaan van lezen met sterren. Ik vind meestal een creatieve opdracht wel leuker om te doen dan allerlei teksten schrijven. Bedenken van die opdrachten is niet mijn sterkste kant. Het mocht niet een standaard een creatieve opdracht zijn dus verzin dan maar iets wat echt goed zou kunnen zijn.
De samenwerking ging redelijk goed. Ik was blij met het groepje waar ik in zat. We zijn alle drie wel dat we het goed willen doen en goed aan de afspraken kunnen houden. We hebben de opdrachten verdeeld en elkaar geholpen als we er niet uitkwamen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten